6 Ιουν 2008

"Χ ΣΚΗΝΗΣ - Αυτά που κάψαν το σανίδι". Το σημείωμα του Σταμάτη


Για την παράσταση "X ΣΚΗΝΗΣ - Αυτά που κάψαν το σανίδι", που ετοιμάζει ο Σταμάτης Κραουνάκης με τη Λίνα Νικολακοπούλου, θα βρείτε πληροφορίες σε προηγούμενη -πρόσφατη- ανάρτηση. Σήμερα, το σημείωμα του Σταμάτη γι' αυτή τη μεγαλειώδη παράσταση, που θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο στις 27+28 και Ιουνίου:

"Την ώρα που συμφωνήσαμε με το Γιώργο Λούκο, στο γραφείο του κάτω από την Ακρόπολη, ήταν τέλη Οκτώβρη κι όλα μοιάζαν μακρινά. Έφυγα με την ατάκα του στ' αυτιά μου "μόνο εσύ μπορείς να το κάνεις". Το πιο παράξενο είναι ότι το ήξερα από την πρώτη στιγμή που έπαιξατο "Χάρτινο το φεγγαράκι", δέκα ετών, μαζί με το "Black is black"! Ο Xατζιδάκις με περιήγησε στα υπόγεια του Κουν. Στο υπόγειο των εκατό πενήντα θεατών που άλλαξε το ελληνικό θέατρο. Πρώτη συνάντηση με το δάσκαλο Γιώργο Παπαστεφάνου,για να φωτίσει με αυστηρότητα τις εποχές που αγνοούσα! Μαζί κι ο Κώστας Αυγέρης, σκηνοθέτης και φίλος και των δύο.Αρχές Γενάρη. Πήγα με τις σημειώσεις μου! Ποιους σκεφτόμουνα για ερμηνευτές, πώς να μπλεχτούν οι εποχές, να 'ναι μόνο ηθοποιοί!". Μίλησα και με τη Λίνα, ήταν κι αυτή μέσα! Το οριστικό της Λίνας έχει μια αληθινή δικαιοσύνη, ησυχάζω πάρα πολύ την ώρα που συμφωνούμε σε μια επιλογή.Μίλησα με το Μετζικώφ. Είχε χιόνια τη μέρα που πήγαμε στο Ηρώδειο να το δούμε και να το φανταστούμε καλοκαίρι.Αμέσως ραντεβού με την Ελευθερία Ντεκώ, η σιγουριά του οδοιπόρου. Budget καταραμένα και αναπόφευκτα! Τηλέφωνo στο Γιώργο Μαρίνο, "είμαι μέσα". Βρίσκω την Άννα Παναγιωτοπούλου, είπε το "ναι" κι η Άννα! Στην Κατιάνα το 'πα στο καμαρίνι, "ό,τι θες" είπε. Τη Μάρθα Φριτζήλα την περίμενα στο Χίλτον. Είπαμε πολλά για τις συγγένειες κυρίως, αυτά που δεν χρειάζονται εξήγηση.Κυριακή μεσημέρι ήρθε η Μάρω Κοντού, κούκλα, άβαφη! "Αγαπημένη, είμαι ο Κραουνάκης, μπορώ να σας δω για κάτι καλό;"Όταν της είπα τι και πώς άνοιξε τις ματάρες της, το μυαλό και την καρδιά. "Δεν πρέπει να λείπει ο Χορν!" Εκεί έφυγαν και δάκρυα. Καθυστερούσα να πάρω την Άννα Καλουτά, δεν ήξερα πώς να της πω τι! Θέματα, νούμερα, τραγούδια, "φύγαν όλοι οι δικοί μου κύριε Κραουνάκη μου". "Ναι αλλά θα 'ναι όλοι εκεί". "Δεν μπορώ δυστυχώς! "Ωραία! Θα 'ρθω να τα πούμε, μήπως σας κάνουμε βίντεο!" Δεν πρόλαβα. Το Σάββατο ήταν η Άννα στην Αθηναΐδα με τους φίλους της, η ίδια η επιθεώρηση μπροστά μας! Θα 'ναι εκεί η κυρία Άννα για το φινάλε της βραδιάς! Το Λάκη τον είδα στο Κολωνάκι μεσημέρι. "Είμαι μέσα, δεν το συζητώ." Με το Λάκη δε θέλει πολύ, μπαμ! μας ένωσε η ζωή για πάντα! Τη Ζωζώ δεν τη ρώτησα, απλά της το ανακοίνωσα! "Και τι θα πω;" "Θα τα βρούμε!" Τη Ζωζώ τη λατρεύω, είναι καλό παιδί, το ξέρει το θέμα, δασκάλα! Μεσημέρι Κυριακής, απόκριες, πήγα στο σπίτι του Βαλτινού και της Εύας, "Θέλω να πεις το Θεοδωράκη, φίλε μου." Με το Γρηγόρη είμαστε φίλοι 30 χρόνια, μαζί σκαλί σκαλί κάναμε καριέρα. Ξέρω την τρέλα του να τραγουδάει. Μιλάω με τη Μάρθα Βούρτση. "Θα 'ρθω, βρε, αλλά αν δεν τα πάω καλά στην πρόβα, θα μου το πεις! "Προχωράμε! Ραντεβού με μαέστρο Γιώργο Ζαχαρίου, με την Ντεκώ,με το Μετζικώφ, με τους δυο φίλους μου πιανίστες για την προετοιμασία! Ραντεβού με τον Καζάκο, στη Φωκίωνος,"δεν μπορεί να λείπει το Τσίρκο σας. "Να βάλετε αυτό για το Σύνταγμα", είπε, κι ό,τι θέλετε από μένα! "Ψηφίδα ψηφίδα στο μυαλό μου γινόταν η βραδιά. Δυο σφιχτά ραντεβού με την Νικολακοπούλου, επιλογή τραγουδιών από εκατοντάδες όμορφα αισθήματα, εποχές, ηθοποιούς, φωνές. Το Μελινάκι, η Τανάγρη, να πει το Σαββόπουλο! "Πάντα μπρος ταξιδιώτες". "Μα και βέβαια, θα είμαι! "Κυρία Φυτούση σας θέλω για κάτι καλό!". "Μετά χαράς."Ο Στέργιογλου ανήκει στους λατρεμένους μου ήρωες! Οικογένειά μου.Οι τραγουδιστές Μπάσης και Χαρούλης ήταν οι σίγουροι τραγωδοίγια το "Τσίρκο" και τον "Καπετάν Μιχάλη". Τέλος η Σόνια Θεοδωρίδου, η απογειωτική εκπρόσωποςτου λυρικού θεάτρου για το μοναδικό "Νανούρισμα" του Ματωμένου Γάμου. Τελευταίο ραντεβού ο Γιώργος Χατζιδάκις! Δώσαμε τα χέρια να 'ναι όλα όπως πρέπει άλλα "πειραγμένα", "και με σουραύλι ο Χάτζι- ας βοηθάει." Από κει ψηλά! Έχω μεγάλη συγκίνηση. Θέλω να χαρίσουμε στην πόλη δυο αξέχαστα βράδια. Γεμάτα αναμνήσεις και ζωή αληθινή. Της Ελλάδας των παντοτινών καλοκαιριών. Η εξαίρετη Ελένη Ουζουνίδου θα 'ναι η παρτενέρ μου στην παρουσίασητης βραδιάς. Θα 'χουμε πολύ δυνατή ορχήστρα.Χτες φάγαμε στη Σπεράντζα. Θεά. "Θέλω να πεις το Τραμ. "Ξέρεις βρε πως γράφτηκε το Τραμ;" Είχανε ραντεβού ο Σακελλάριος με το Γιαννακόπουλο να γράψουν το δεύτερο μέρος της επιθεώρησης, αλλά ο Σακελλάριος άργησε να ξυπνήσει και πήρε τον Γιαννακόπουλο για να μην πάει. "'Ελα να τελειώσουμε", γκρίνιαξε! "Ωραία, τι ώρα είναι, έντεκα, προλαβαίνω το τραμ το τελευταίο!" "Τί είπες; Αυτό είναι, βρε! "Το 'πα στη Νικολακοπούλου χτες αργά τη νύχτα στο τηλέφωνο. Γελάσαμε. "Παντοτινά και υπέροχα των ανθρώπων" μου είπε. Το θέμα Επί σκηνής. Ή αυτά που κάψαν το σανίδι. Αυτά που αγαπήθηκαν κι απ' το σανίδι πέρασαν στη ζωή.
Είμαστε απλοί εκπρόσωποι του συνολικού μόχθου που έχει κατατεθείμέχρι σήμερα για να υπάρχει ελληνικό Θέατρο".
Σταμάτης Κραουνάκης

1 σχόλιο:

χρυσόψαρο είπε...

είχα την ευτυχία και είδα την παράσταση αυτή. Συγκλονιστική βραδιά. Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε και όμως έρχονται στο νου μου στιγμές...